Tuesday, June 14, 2011

berganda-ganda lemak di Kulim, Penang, Ipoh dan KL

Assalamualaikum


bila cuti sekolah mesti akan cuti-cuti Malaysia jugak kan.. asal nama cuti je mesti nak berjalan jugak.. tak kira lah jalan gi laman rumah sebab nak sidai baju ke, buang sampah ke takpun nak pewitpewit orang bujang kat rumah sebelah.. still kena berjalan jugak kan.. hihihi.. trip kali ni menjelajah utara.. gerak seawal jam 7 pagi terus menuju ke Penang, rumah sewa adik sebab mahu menghantar barang beliau yang penuh satu kereta itu.. 


RNR dengkil..



pemanduan mengikut had laju yang ditetapkan sebab pemandu berhemah katanya.. *nampak sangat nipunye singgah Dengkil sebab nak pekena air panas sebab sudah mula bosan menghadap jalan raya berwarna kelabu tu je.. mata pun dah naik kelabu.. next dekat blah utara plak tapi tak ingat rnr mane.. dua kali benti je sebab driver tak suka dok dalam keta atas jalan kelabu lamelame.. boleh naik kutu nanti..


rumah sewa adik tingkat lima dan berjiran dengan bujang trantangtang dan saya pun terus kontrol ayuuuuuu.. fewittttt.. next meronda Penang untuk mencuci mata sebelum gerak bermalam kat Kulim.. dan yeayyyyyy!!! saya tak sesat pun kat Penang dan Kulim.. signboard sangat berguna okeh!!


rindu kesayangan saya ni
padang kota

with iqa and masya
ini adik bongsu abah

oh gadis gedix in action



kampung halaman memang dekat Penang dan belakang rumah tok wan je adalah laut.. yahooo.. bangun pagipagi terus lari gi pantai.. itu rutin kami masa kecik-kecik.. ingat sampai sekarang.. then macam dah jadi habit bila nak masuk Penang je mesti lalu terowong kan dan dan sanggup bersengkang mata dan memandu dengan kelajuan yang paling rendah sebab nak lamelame dalam terowong tu.. tak tahulah apa yang special dengan terowong tu tapi memang dari kecik if nak masuk je abah akan cepatcepat kejut bangun suruh tengok kan.. kalau terlepas terus akan melalak hentak hantak kaki dan suruh abah patah balik ;)



budak yang sedih sebab tak dapat mandi





yang syoknya kat Penang bila dapat makan ikan, udang, sotong, siput dan ketam yang freshfresh dari pantai kan.. siap gerakgerak lagi masa nak siang buat masak tu.. dan memang haruslah makan sampai tak boleh nak bangun.. thumb up pada Maksu Kiah yang masak sampai menjilat jari.. semua pinggan mangkuk habis licin ditangan saya.. memang terbaek bila pencuci mulut adalah durian.. nyumnyum lah kan sebab kesemuanya adalah faveret saya............... =)




tukang masak yang memang yaww


haruslah rasa gumbira bila berjumpa sedare mara dan kazen yang sudah lama tak tengok rupa.. dulu budak skola yang comot sekarang dah beranak dua pun ada tahu!! nampak sangat memang dah lame tak jumpa.. last macam masa darjah 4 yang berkurun tok kaduk itu.. saya pun sudah lupa.. Paksu dok sibuk tanya bila nak kawen sebab beliau yang akan jadi wali nanti.. chill Poksu, lambat lagi.. belajau pun ada 2 taun setengah lagi.. Nana bagi green light kat Esah dulu.. winkwink..  



walaupun Mak Anjang dah berusia tapi tetap nampak mudaaaa



next destination adalah Ipoh.. yeayyyyy.. ini tempat kelahiran saya.. sedih sebab tak dapat jumpa ibu sebab ibu berpicnic dengan Ila dan Maksu dekat PD.. sobsobsob.. ayah pula keja dan Ejat tak cuti.. terus rasa down sekejap.. beradu dekat rumah Mak Anjang.. habis semua album dikeluarkan sebab nak cerita kenangan zaman dahulu.. mama cakap saya yang paling nakal dan terus saya berlakon jadi budak baik dan innocent.. ^^




kiri adalah budak kurus yang semakin gemuk dan kanan adalah sebaliknya





kemudian kami gerak ke KL untuk jumpa Mak Lang pulak.. yeayyyyy lagi sekali sebab saya tak sesat pun.. jelas signboard sangat membantu okeh!!! lepaking kat sane sampai rasa tak mahu balik sebab asyik makan makan dan makan tanpa henti.. siap celebrate besday Aza lagi.. dasar budak hingusan yang cengeng sebab beliau menangis teresak-esak bila saya mengatakan bahawa beliau adalah anak angkat mama sebab mama lupa besday beliau.. tak chill langsung.. haha..



gaya tido yang paling cool tanda protes tak mahu balik


saya tak sempat nak jumpa kesayangan saya yang lain sebab dah nak gerak balik Joho.. mama tak nak sampai lewat sebab adik nak skola esoknya.. penat tunggu kesayangan saya yang tak kunjung tiba.. hanya dapat melepaskan rindu dengan bermain patung mainan mereka dengan Noin yang gonjeng itu.. haha.. terus cakap kat mama yang saya jugak nak patung macam tu sebab masa kecik-kecik dulu tak dapat main patung cenggitu.. boleh tak mama??



















i want this ~~ ini serius



saya sangat gigih dan gagah bila telah mendrive sepanjang oliday jenjalan cari makan penuhkan perut ini tanpa tukar shif dengan adik or mama.. sebabnye saya tak percaya kat orang lain untuk mendrive.. haha.. pemanduan adik tidak berhemah dan pemanduan mama sangat slow.. jadi, saya lah yang perlu memandu untuk keselesaan sendiri.. even terlelap-lelap sampai termasuk line orang sampai kena hon tintin dengan lori yang kononnya laju tu.. wekkk kaw lori =p



sampai Joho sempat lagi singgah rumah sedare mara yang lain untuk terus bagi barang kiriman dan ole-ole masing-masing.. percaya tak yang saya tak shopping apa pun sebab lupa nak bawak duitttttttttt.. 
T______________T






kami ibarat crew jalan-jalan cari makan sebab asyik makan makan dan makan di setiap rumah yang di singgah dan tempat yang kami benti.. masing-masing sibuk nak tunjukkan kepakaran memasak makanan tradisi negeri sendiri.. ;)




driver perkasa yang membawa bantal busuknye ke mana-mana





p/s : tak puas cuti lagi aih!!!

4 comments:

nada hanis said...

wey hang mai kulim pi kat mana? rumahhh aku di kulimmmmmmmmmm yaw

ID said...

kulim dekat high tech tuuuuuu.. hang kat mane????????????????

nada hanis said...

situ la rumah aku -_-"

ID said...

weh.. hang yang dekat skola ka???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...