Thursday, June 13, 2013

wedding kazen yang cantiks

Assalamualaikum & Hii


last week pergi melawat antara pilihan tempat posting tapi sebenarnya memang tak expert langsung kat kawasan yang menjadi pilihan tempat posting idaman hati.. paling sadis bila kekonon nak posting sana tapi jalan apa pung tak tahu.. tahu nama tempat je rasa dah cukup hebat dah padahal aptb


maka google map lah kita kan.. mula-mula tengok google map sensorang sambil comparekan dengan plan yang ada kat kad kawen tersebut.. siap buat map baru yang kekonon lebih details.. kendian mula resah gelisah sensorang takut tersesat maka ajak adiks tengok sekali.. lepastu yang si adik yang tak katam geografi terus teruja laju-laju sambil cakap, "woww, kita lalu Malaysialah nanti".. lepastu aku terus pandang adik sambil cakap yang aku tengah konpius sekarang ni rumah kita kat Malaysia ke Indonesia.. adik malu lalu terus sembunyi kat jamban dalam erti kata lain pergi berak bhahahaha


aku paling tak suka kalau dah jalan kemain lama lagi tapi tak jumpa-jumpa destinasi.. pastu mulalah aku give up lalu buat jalan sendiri dan bila dan sesat tersalah arah mulalah stress tak hingat nak naik angin satu badan.. dasar singa.. maka mulalah ekspedisi mencari jalan kebenaran dengan bertanya orang di situ sini sehinggalah menuju destinasi bhahahahah.. kalau aku bersabar dan tak ikut haluan sendiri mungkin aku tak sesat tapi apakan daya kesabaranku senipis kulit bawang T_T


mulalah sesi jejak kasih yang lama dah tak jumpa so aku selaku orang yang dah kebuluran terus cedok lauk makan laju-laju tanpa toleh kiri kanan lagi.. nak buat perangai keji gi amek lauk pengantins segan silu pulak tetiba maka makan jela lauk tetamu pung boleh pung sedap..


kenyang perut senang hati then mulalah aku dok usha muka sensorang yang hidung mancung kulit gebu sensorang sambil bisik-bisik kat adik yang ni sapa yang tu sapa.. maklumlah memori jangka pendek aku ni memang terhad nak ingat muka orang lagi-lagi kalau lama tak jumpa.. dulu kenal masa main pondok-pondok sesama tapi sekarang bila dah beranak pinak terus wajah berubah segalanya pung berubah maka haruslah tak kenal


aku semua pung kenal sebab dari kecik sampai ke besar muka sepeseng je mencik tau.. patutnya masa kecik dah iras dak pa tu bila besar teruslah iras Lisa Surihani pulak barulah orang kagum pelik tak kenal kan muahahaha






kenapa kenapa kenapa muka aku tak ikut blah abah yang utaraq tu.. kalau tak meti hidung mancung pipi tersorong-sorong dah jadi retis dah aku ni.. ni tak, hidung ikut patern banjar mencik tau tak suka tak suka..


sepupu dua pupu makciks pakciks blah sana semua maintain cun je aku ni baru jejak alam dewasa terus ke laut jadinya T_T





pengantin siap cakap sapa nak amek berkat duduk dekat sikit maka terus aku diri sebelah pengantin dengan harapan lepas ni ada orang masuk meminang.. dulu aku cakap kat emak yang aku nak kawen then emak cakap tunggu sampai abes belajar dulu.. yeayyy sekarang tinggal lagi satu sem lepasni bolehlah mintak kawen kat emak bhahahhaha


gambar kat pelamin tak de even pelamin sangat gojes dan cantik sebab aku segan silu nak naik pentas tu.. kang aku naik atas semua pung nampak aku feeling retis nanti kang.. yela kenduri kat dewan kan.. yang banyak gambar emak je.. sebab sikit-sikit nanti emak cakap, na amek gambar na.. haish haish haish



paling bangga bila balik tak sesat yeahoooo





tapi rasa nak tukar pilihan tempat posting boleh tak? nak mintak seberang laut dengan harapan Jan 2014 je dah terus dapat posting bhahahahhahaha





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...