Friday, June 14, 2013

Kak Long & Bang Long punya weddings

Assalamualaikum & Hii

salam Jumaat averione :)

ini weddings Kak Long dengan Abang Long yang dah berlalu tiga minggu lepas tapi baru sekarang dapat gambar dan baru sekarang dapat hupdate *feeling happy


 Jumaat majlis tunang kazen tapi aku tak pergi sebab penat nak qada tido katanya.. alasan sangat tau padahal dah memang malas kan nak buat macam mana..


Sabtu tu majlis nikah and sanding Kak &a Bang Long kat Kluang.. last minute Kak Long suh aku jadi pengapit tapi aku takde baju cantiks and tak prepare apa-apa.. so asal ikut tema dah boleh jalan.. aku peliklah sebab setiap kali kazen-kazen kawen mesti dieorang suh aku jadi pengapit padahal muka aku bukan retis sangat pun, stok-stok masuk longkang je.. maybe dieorang suka tengok aku yang berselera bila kat meja makan beradab kot bhahahha


bertolak awal pagi sebab Kak Long suh pakaikan shawl untuk die.. ingat aku ni Hana Tajima ke hah?? aku belit pung ikut suka hati janji selesa janji dah siap padahal nak belit tu pung dah amek masa sejam.. tu diri sendiri punya belit kalau untuk orang lain maunya 2-3 jam acane tu nak jadi mak handam?




adiks memang lagi giler lensa dari aku.. yelalah retis sangat kan


 masa nikah, aku secara tak rasmi kena jadi photograper lagi sambil feeling papaazi sangat bila kena amek gambar dari celah tingkap tau.. ni lagi satu yang aku pelik, dieorang suka sangat suh aku yang amek gambau padahal kalau aku yang amek gambau mulalah blur lah gegau sana sini lah.. i is not photogenic tapi fotogediks herherher (apa kaitan fotogenic dengan amek gambar?)



 yang merah dari blah gegurls and yang hijau putih dari blah boboi



bila nak tunggu majlis sanding pulak, mulalah aku ni tak senang duduk sebab tak tahu nak buat apa.. so, jumpa budak kecik ni ajak main sep-sep mi-mi, mi-mi tom-tom pulak.. layan je.. yang aku malas nak layan bila die ajak main restling memang kaki makan die muahahaha




aku dah mula naik bosang maka jum syok sendiri walaupun bukan retis


yeayyyy, dah tiba masa untuk aku mengipas pung.. kipas laju-laju sebab tak sabar nak pi makan.. bila dah jadi pengipas ni dah tak payah amek gambar lagi tapi orang lain yang amek gambar aku barulah boleh feeling retis ulala

paling kelakar bila aku gelabah nak touch up pengantin sampaikan nak tertekap bulu mata pengantin.. cepat-cepat aku cover balik.. nasib baik tak tanggal tau bulu mata palsu itu





finally saat yang ditinggu-tunggu.. mula-mula aku sorang je kat sini sebab mak pak pengantins bizi nak bersalam dengan orang tak sempat nak duduk tapi apa aku kesah.. sorang pung boleh.. lagi best dapat makan semua hahaha..

tapi pastu Pak Long, Pak Ngah dengan Abang Epul datang nak join sekali.. cakap jela nak masuk kemare nanti gambar ada dalam album kan kan kan?

Abang Epul siap tanya aku makan pakai tangan ke sudu.. bila aku jawab sudu terus kena bahan dengan Abang Epul sebab aku nak cover depan kamera.. haruslah kan sebab kang terus nampak tak sopan tak ayu gitu.. nak tunjuk perangai keji sebenar pung taknaklah depan cameraman ni hah


lepastu semua nak join aku makan sebab tengok aku makan tak toleh kiri kanan makan bertambah-tambah.. padahal aku ni dari pagi tak makan woii sebab nak save perut makan kat sini tau.. tu yang melahap over tu sampai pengantin gi potong kek pung aku boleh tak perasan.. 

sambil makan sambil moksu ajak karok sebab segan nak nyanyi live kat mic tu so aku tempat melepaskan keinginan tak kesampaian tu.. motip sangat

sebab guna kamera yang tak gah entah apa-apa pencahayaan tu tau.. mohon makcik beli kamera yang gah satu nanti.. aku pung boleh lupa nak passing kamera aku kat beliau.. mohon ampun maaf ye



habis makan bila pengantin sibuk layan tetamu kami laju-laju pergi kat pelamin nak bergambar sebab tadi tak sempat.. kali ni terus guna kamera yang gah so pencahayaan yang over tu tak mengganggu kehidupan kami lagi huaaaa



moksu siap ugut aku suh bergambau dengan dia kalau nak posting kat satu negeri yang sama sebab aku guna alamat beliau masa isi borang posting gara-gara tak nak posting dekat seklah sebelah rumah hewwws


mintak-mintak masin mulut moksu dapat duduk senegeri amin ya rab :)

 pastu terus ajak kazen kesayangan berfeeling retis pulak kan bhahahahha

doakan aku dapat posting Jan 2014 senegri dengan korang semua tau tau tau




 over sangat minah duaorang kat atas ni


pastu sesi mokciks pokciks pulak nak feeling retis before pengantins sampai nak sambung posing atas pelamin ni hah..


ok, Mak Ngah dengan Pak Ngah nak feeling jadi raja sehari balik.. bagilah can kang menangis pulaks kang hikhik

sesi feeling retis bermula sekaranggggggggg





feeling retis sekejap je weh pastu terus pengantins datang dah kena feeling pengantins pulak bila kena bergambar dengan pengantins huahuahua



ini edisi pengantins baru, pengantins lama dan pengantins selamanya :)



edisi pengantins bersama nenda-nenda :)

pastu terus edisi giyomi dengan kazen-kazen yang senget bhahahahah

aku pening kepala nak tengok kamera yang mana satu tahuuuuuu

ini barulah memang feeling retis betul ni huarhuarhuar







Selamat Pengantins Baru buat kazen-kazen semua :)

semoga kekal sampai syurga :)



nanti i kawen, uolss pulak boleh feeling retis bhahahhahaha



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...