Sunday, January 30, 2011

LELASARI : tempat beradu ala tiga bintang ...........................


Assalamualaikum

halloo.. fara fauzana in her house.. ho ho.. tegak terus pada tajuk entry, ni nak hebahkan satu dunia yang kolej kediaman kami memang ala-ala three stars okeh!! tak percaya, jom scroll down :

see.. katil, meja study and meja maku up

rak kasut and siap ada board tu tak tahan

da goboks

haa, believe it?? kan kan kan.. tapi sorry lah sebab ni gambau sebelum je yang selepas tak sempat di snap lagi lantaran busy memanjang.. ala, kira ala-ala tiga bintang lah jugak if dibandingkan dengan kolej kediaman yang dedulu tak pun kolej kat Ampuan Afzan ke IPIK ke IP Tek ke kan atau pun kolej kat UKM kan.. *jangan emo kengkawan* propa lah aku ni.. macam tetau je kan kolej orang lain macam mana.. kalau UKM, KPTM dengan UTM aku tau lah sebab dah pernah menapak kat situ.. untuk IPG yang lain aku tak tau.. he he.. rumah sewa je tau lah kan.. standard lah hidup mesti gempak, cite biar berhapak kan kan..


even nampak mewah tapi aku nak cakap jugak aku rindukan bilik yang lama iaitu c47.. bukan setakat rindu kat tilam je tapi dengan jiran tetangga sekali aku rindu.. sebab apa? sebab kiteorang dah macam keluarga yang duduk satu bumbung dah la kan.. makan bersama, mandi seshower, tidur sebilik, berak semangkuk jamban, berus gigi sesinki, and se se lah lagi kan.. can you see how caring we are? semua nak share.. share memang care kan.. oh, rindu..


hostel yang baru ni best sebab ada rak buku, meja study besar, rak kasut besar, katil and gobok baru tapi sayangnya tilam keras.. sakit tulang belulang i tau.. tidur tak lena bangun tak mahu lagi.. hua.. then ada meja solek.. jangan jeles.. even kami semua pompuan tapi aku diberi kebebasan untuk melaram sakan.. cuma jangan over and langgar piawaian pemakaian sudah.. nampak sangat kami bakal menjadi para guru yang amat skema sautu hari nanti.. time kasih lah diucapkan kepada Tuan Pengarah ya.. marilah kita hayati bersama ~~


sebilik dua orang tapi yang pelik nya, rak kasut kami sudah tidak muat lagi.. apakah maknanya? ha ha ha.. tak perlu bagi jawapan sebab aku pun tau kenapa.. nama pun gadis kan.. kaki jalan lagi kan.. memang lah bagi gobok kasut besar mana pun tetap tak cukup.. do i care? i still nak bawak kasut lagi okeh after cuti ni.. kan nak gi dinner gitu.. hua.. bukan setakat tu je, rak buku and meja yang besau gedabak tu pun still tak muat nak tarok buku dan fail plus printer and hiasan lain lagi kan.. nampak sangat yang students keluaran IPG Melaka ni semuanya geniusnista belaka sebab terlampau banyak sangat menelaah sehinggakan tiada ruang untuk menyimpan buku lagi.. mahmahmah.. malas je nak bangga kan tapi lu pikir ah sendiri if semua yang dibagi masih tidak cukup.. haa, kalau da memang bakal pendidik tu konpem-konpem lah gobok tak cukup satu.. tu la yang aku alami sekarang.. sampaikan kena pikir baju mana yang nak bawak balik rumah semula lantaran tidak tahu mahu sumbat di mana lagi.. dulu masa kat blok lama, besau lah jugak goboknya ni hanya saiz seperti zaman sekolah dulu je.. haish nampak sangat aku giler baju kan..



orang lain meja solek kosong je tapi kami ni dah full.. sampaikan ada yang masuk tengok wow!! macam orang da kawen kan full je meja korang.. ialah mana nak letak bedak lagi, patung lagi, bunga lagi kan.. hik hik hik.. meja study kiteorang yang kecik tu dulu dah bertukar menjadi meja yang menempatkan pinggan mangkuk dan bebarang dapur yang lain..memang nampak macam bilik sewa yang mewah dah kan.. mana tak nye bila semua orang masuk mulalah nak cakap bilik kami ni kecik lah, barang kami banyak lah tapi sebenarnya korang jeles kan sebab aku ada tapi korang ada?? tu semua barang masa belum ada elaun lagi tau.. ni elaun dah dapat, after cuti ni memang dah macam hotel three stars lah bilik aku.. mana dengan carpet bulu-bulu lagi, dengan air corn lagi, peti ais, tb lagi kan.. memang rambang mata semua lah.. ringan kaki korang nak gi menapak kat bilik aku.. konpem dari jauh bila aku nampak korang, cepat-cepat aku kunci pintu tutup lampu lagi dan kroih kroih konon-konon berdengkur dengan kuatnya.. ha ha ha.. kejam tak kejam kan.. tapi jangan risau lah Ayda Jamal.. kedatangan anda sentiasa di alu-alukan.. lagi-lagi bila senja menjelma you.. boleh kita berjemaah bersama kan.. sejuk perut.. =)

dah.. that’s all.. now nak gi mengunjung bilik-bilik orang lain plak.. mana tau boleh tambah ilham kan tok upgrade lagi kediaman kami ni.. chow chin chow



p/s : memikirkan kat mana lagi nak sumbat bebarang 
sebenarnya kami bersyukur dengan segala kemewahan yang kami kecapi kini
story saja nak cari publisiti

4 comments:

miss_ayda said...

hahahha..ade hati ajak aku berjemaah.bentang sejadah siap2 la kan.

ID said...

mesti..konpem punya lah
jannag iman..
hu hu hu
jemaah kat bilik takyah gi bisa mek..huhu

cahayasyurga said...

hahaha...
aq xlayak jadi imam..xbaligh lg ah...

ID said...

cehcehceh
kami ni name je warga berusia tapi hampeh
sangat tak layak
anda rajin juga ke masjid kan
so, lu pk la sndri
tak kira
imam jugak imam jugak
ha ha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...