Wednesday, October 16, 2013

edisi babies yang omel onynyonyo

Assalamualaikum & Hii


Selamat Hari Raya Qurban semua orang.. selamat bekerja bagi yang tak dapat cuti lama dan selamat bersekolah bagi yang tak cuti juga bhahahha.. aku patut dah kena balik Melaka tapi sebab kelas takde jadi ikut sukati tekak aku nak memanjangkan cuti sampai Ahad.. kalau kena tindakan tatatertib kang barulah aku nangis air mata palusu kekonon menyesal dan insap tak akan ulangi kesilapan lagi dalam tempoh empat minggu sebelum pengajian lima tahun setengah ini tamat.. fuhhh penat taip takde tanda baca wehhhh


sekarang mood aku tengok baby orang je weh ni.. nak tunggu baby hasil buatan sendiri memang tak aaa kan.. seminggu before cuti raya dah merempit gi Rembau dengan roomates kesayangan sebab nak tengok baby Eryna yang lahir 17 Sept aritu tapi baru nak pergi tengok bila dah masuk 20 hari uols.. al maklumlah aku bizi nebes viva weh.. kang takut pulak tersembur aura nebes viva kat baby tu kang.. tak memasal dah genius sejak kecil bhahahaha


aku dok sibuk panggil Eryna omel onyonyonyo Eryna omel onyonyonyo sekali aku dengau Nekwan dia panggil Firah.. teros aku sentap konpius nak panggil apa dah.. mencik tau macam ni.. selalu mesti aku je yang panggil lain dari yang lain tau.. sampai Rembau tengahari tapi melepak situ macam taknak balik sebab nak tunggu baby bukak mata (apahal sebab nak mencekik makanan) dengan harapan baby teros dapat cam wajah ahkak gojes ini dan akan merinduiku bhahaha.. nasib baik baby dengau kata bukak jugak mata tawww.. very da good gurl :)





bagus Eryna dengau cakap ahkak tenung lama-lama teros simpan dalam memori ingatan taw taw taw.. Eryna boleh panggil ahkak gojes takpung ahkak Lisa pung boleh sebab ahkak is fleksibel bleh panggil apa-apa je.. jangan panggil aunty sudah sebab teros rasa diri ni tua nanti hahaha



17 Sept aritu jugak baby kak ngah lahir.. baru je dapat tengok Ahad lepas tu pung sebab ikut emak gi kenduri anak kawan die then teros singgah umah Mak Uda nak tengok baby katanya.. macam biasa aku mesti akan panggil baby lain dari yang lain.. aku panggil Medina sekali kak ngah n kak long panggil Jannah.. teros rasa damn u, lain lagi taww.. takpe aku tetap nak ikut sukati tekak aku supaya kelainan yang tercipta akan menyebabkan baby semakin ingat kepada ahkak gojes ini.. 


kembang kempis kembang kempis je hidung aku ni tengok Medina ni tido je taknak bukak mata langsung.. aku dah lah nak suruh dia simpan memori wajahku di dalam memori ingatannya supaya wajahku sentiasa terbayang-bayang di ingatannya nanti selalulah aku boleh datang jenguk sebab alasan Median rindu auwww..


tapi Medina tak botak lagi Eryna dah botak.. hai Medina dan Eryna, kalian berkongsi hari lahir yang sama :)





fione lah Medina taknak bukak mata kan.. taknak jadi geng lah macam ni hahaha.. sampai ke sudahnya aku nak balik taknak bukak mata jugak.. sedap sangat tido.. mungkin sebab dia tak suka aku panggil dia Medina kot tapi pedulik apa nak panggil jugak.. sila membesar dengan cepat ye Medina.. nanti ahkak belanja asekim masa jenjalan kat shah Alam ye ;)



dua-dua baby ni masa wedding mak pak mereka aku pergi dan masa dah ada baby pung aku tetap jugak pergi nak melawat katanya.. 


yang lain ni wedding mak pak dieorang aku gi tapi baby dieorang aku tak sempat lagi nak pergi tengok ntah tak tau lah bila berkesempatannya tu




ni Adam Haris anak adik bff kesayangan kat SAKTI.. takpe nanti mak lang ang tunang, ahkak datang melawat baby Adam ye.. jangan nanes taw Adam ahkak lambat datang bahahhaha.. Adam lahir taun ni tapi wedding mak pak die dua taun lepas rasanya ntah dah tak ingat dah weh.. banyak sangat ingat tokoh ilmiah untuk viva ritu katanya hahaha





ini plak baby Alif anak Kinah.. aritu gi JB lalu depan umah mak Kinah je tapi Kinah tak duk kat situ.. kalau tak boleh ahkak datang tengok Alif taw.. tapi sekarang Alif dah besau dah kan.. bila Alif nak ada adik hah hah hah??



yang ini sumpah baby omel nyonyonyonyonyo sangat sebab mak dia pun dah cukup cumils cantik dah weh.. bff kesayangan masa sekolah rendah yang sama-sama panjat pagau masa kelas malam uolss.. nama panggilan anje kami pung sama tapi timing jodoh kami je tak sama heeee



rambut Zahirah lebat sangat aunty suka taw.. yang ni boleh feeling aunty sikit sebab omel angat Zahirah ni.. kalau suh panggil ahkak teros rasa macam adik sendiri pulak kang haha.. nama pung satu je takdelah aku sibuk nak panggil lain dari yang lain.. Zahirah, bila nak jumpa aunty hah hahhh.. aunty dah buatkan headband comel kaler pink dah untuk Zahirah taw taw taw.. nanti boleh pakai bawak jenjalan hahahah




habis dah weh cite baby orang ni.. ini je pung baby yang boleh feeling over sikit sebab baby-baby mereka yang menjadi kesayangan kan katanya.. baby Intan tunggu next year.. mintak-mintak boboi sebab boleh jadi geng Ben-10 dengan ahkak kan kan kan hahaha


jangan tanya kenapa takde gambau aku pegang baby sebab aku dah lama takde baby means dalam family besau dah lama tak menghasilkan baby dah weh so skill pegang baby memang kelaut.. kang aku uplod kat sini lagi sentap aku bila kena kutuk lapanbelasjutakali weh.. patutlah jodoh tak menyeru tiba lagi kan rupanya ada hikmah sebab skill tak mantap lagi bebeh.. biarpung aku tak reti pegang baby tapi aku reti menghasilkan barangan baby yang omel onyonyonyo hand made punya :) *kembangkembanghidung






amacam hebakk tak?? yang ni sapa punya rahsia bhahhaha.. jangan mak pak dieorang pm aku suh buat sudahlah masak nak buat weh.. nak buat satu pung boleh naik hantu aku jadinya..




aku taw korang tengah puji aku kan.. cukup-cukuplah weh.. kembang kempis dah aku ni weh.. 



kbai

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...