Saturday, January 28, 2012

ini kisah yang sayu dan menyedihkan, sila jangan baca


Assalamualaikum..


hapy belated CNY.. ha ha ha.. pending lah sebab sibuk berholiday di Sabah.. gambau belum dapat semua maka haruslah duduk diamdiam dengan penuh kesabaran.. eh kenapa harus bergumbira sedangkan ada yang berduka? sepatutnya percutian haruslah dibatalkan kerana PakNgah mahu operate tapi sebab dah tempah tiket flight lama dah dan memang planning pun dah berzaman maka haruslah nekad untuk pergi cepat-cepat dan pulang pun cepat-cepat dan terus menebus kesalahan tidak dapat temankan PakNgah semasa hari pembedahan dengan datang melawat di hospital selepas operation selamat dijalankan.. tapi cita-cita tidak kesampaian sebab di hari kejadian untuk datang melawat, PakNgah sudah dibenarkan pulang ke rumah.. maka teruslah merajuk dengan pihak hospital dan pergi ke Permas Jaya..



pakngah b4 operate



PakNgah masuk hospital masa kite tengah kuliah maka tak bolehlah nak ponteng.. kang kalau ponteng, abang lanlan sibuk nak jumpa suh buat surat janji sehidup semati.. habis musnahlah azam yang tak mahu masuk bilik beliau berdating berhari-hari untuk tahun ini.. maka perlulah mendoakan dari jauh.. masa hari kejadian untuk operate juga tengah kuliah.. curi-curi angkat call akak sambil cakap bisik-bisik supaya abang berusia yang hot tak terdengar perbualan kami.. pun mendoakan dari jauh.. terkilan sebab tak dapat nak teman tengok PakNgah masuk bilik bedah apa semo.. paling sedih bila dah selamat apa semo masih lagi tidak dapat berjumpa.. nangis laju-laju dalam hati sampai cite dekat kekasih kesayangan.. harini barulah dapat berjumpa dan menangis paling deras dalam hati bila melihat kesan jahitan di sini sana.. T___T


jahitan di kaki



masuk rumah jumpa PakNgah terus nampak jahitan di dada.. terus tutup muka laju-laju sambil tahan air mata dan cakap kat PakNgah yang kite takut nak tengok.. PakNgah baik terus tutup tak bagi kite tengok.. maka bergenanglah air mata gadis berjiwa kental kononnya ini.. tengok jahitan kat kaki pulak terus tahan sebak.. tak dapat nak bayangkan betapa sakitnya PakNgah.. jahit kat dada, kaki lagi.. rasa macam nak gantikan tempat PakNgah tapi saya sendiri tidak berani.. memang benar Allah menguji hambaNya mengikut kemampuan.. gambar ini pun mintak kazen sebab tak sanggup nak tengok lame-lame sambil nak amek ganbar.. nangis lagi T__T ini baru PakNgah, kalau jadi kat arwah abah mahupun mama pasti saya akan naik hantu menangis siang malam pagi petang mungkin sampai buta macam Kasim Selamat..



b4 masuk bilik operate

makanan harian yang tak sedap


dengar cite semo orang terus sentap sambil menahan sebak.. terbayang macam manalah kalau menimpa diri sendiri.. tak sanggup rasa hati.. mungkin lebih rela dicabut nyawa dari terseksa jiwa raga walaupun tahu sakit itu menghapus dosa tapi sememangnya hati ini tidaklah setabah dan sekuat PakNgah sekeluarga.. bangga dengan kalian semo.. bila dengar cite MakNgah pula semakin sayu bila ada budak kecik yang juga berada di wad tersebut akibat sakit jantung berlubang.. lagi bertambah sayu bila budak comel itu kembar.. sorang sakit sorang tak.. kite dahlah suka budak lagi-lagi bila kembar.. sedih tak dapat pun nak tengok budak ni.. bila sakit mesti adik ni cakap, "bu, akit akit" sedih tahu hati gadis kite ini dengar cite MakNgah.. tu baru dengar cite belum tengok sendiri.. kalau tengok depan-depan mesti dah hug adik ni sambil kesat airmata.. tapi bila tengok muka buat-buat senyum gumbira sambil tunjukkan mainan yang baru beli T__T

Farisya Nabila

mencik akak berbaju putih katanya


sumpah ini menyedihkan kite.. kesian adik ni kecik-kecik lagi dah sakit begini.. T__T   ini juga menyedihkan kite bila dapat tahu mata budak kecik ini dah rosak dan power pun lebih tinggi dari kite tapi masih berdegil tidak mahu pakai sek merah yang dipilihnya sendiri.. babab kang baru tahu..


kesayangan yang noty tapi bijak





rasa nak balik setiap minggu nak tengok PakNgah selalu

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...